[ANTIC] Versions optimitzades SETI, 200% més ràpides.

[NOTA DE L'ADMINISTRADOR: Hem obert aquest fil per copiar-hi una discussió antiga de la web de proves. Els temes discutits són anticuats (algunes de les versions de què es parla ja no estan disponibles). Però li hem volgut deixar com a historial.]

Hola a tots!,

no se si sabreu (alguns segur que si) que hi han versions optimitzades pel SETI que milloren moltissim la velocitat de trillar.

Aquestes versions poden arribar a reduir el temps a la mitad i a vegades més, especialment en Pentiums 4, tot i que els AMD també milloren bastant.

Aquests programes optimitzats del Seti són compilacions optimitzades per plataforma amb compiladors d'Intel i amb llibreries optimitzades per fer transformades de Fourier (el que fa el SETI). També aprofiten les aventages del cache dels pc's i de les instruccions SSE.

Quan s'instal.len s'ha d'anar en compte pq has de triar la versió exacta pel teu PC (Pentium 4 SSE2, Pentium 4 amb SS3, AMD XP SSE...). Si no es fa així ens donarà error al trillar les unitats.

Us deixo un link on hi ha totes les versions per Windows i de Linux. Aquí us expliquen tot el que s'ha de fer per instal.lar-ho i quina versió toca.

http://www.guntec.de/Crunch3r/setix86.html

Realment val molt molt la pena.
Jo vaig passar de trigar unes 3 hores en trillar una pastilla amb un AMD XP 3000+ a 1:15min.

Us recomando que feu una prova i així el grup Catalunya encara pujarà més.

Salutacions des de Graz,

Jordi Valls

imatge de Jordi Portell

Potser sí, però...

Enviat per jportell el dc, 18/01/2006 - 20:02.

Hola Jordi! Hosti, quina passada! :-D
De fet jo ja vaig mirar de provar alguna d'aquestes versions optimitzades, però n'he llegit coses negatives:
Evidentment que cada UT es processarà més ràpid i, dret a llei, si estem pel que hem d'estar (trillar UTs), això és l'únic que importa (el projecte avançarà més).
La banda negativa és que, pel que sembla, si trilles en la meitat del temps també et comptarà la meitat de crèdits! Si no m'equivoco els crèdits per UT es compten a partir del temps de CPU que hi has invertit i la velocitat de la teva CPU obtinguda a partir dels 'benchmarks'.
Per tant, és lògic pensar que, tot i trillar més UTs, els crèdits pujaran poquet més.
Una altra cosa que em va semblar veure discutit a algun lloc és que el client BOINC en sí (no el seti, climate o el que sigui) també estigui optimitzat per aquestes plataformes i, per tant, ho tingui en compte en els seus benchamrks.

No sé, ho haurem de provar. Però sigui com sigui jo voto per fer servir aquestes versions millorades! Així trobarem l'ET abans! :-D

Records,
Jordi :-)

imatge de Jordi Portell

Els crèdits milloren segur.

Enviat per AsDeCopes el dm, 24/01/2006 - 14:00.

Bones,

Primer de tot tal com dius si triga la mitat de temps i et donen la mitat de crèdit estem igual, si però no.... pq la ciència surt guanyan.

La ventage és que això no és cert pq a l'hora de la veritat surts guanyan molt amb qüestió de crèdits, per dos motius:

1r: Els sistema de validació necessita com a mínim 3 usuaris amb els seu "claim credit" i et donaran el crèdit del del mig.
Exemple per una unitat trillada per 3 persones:
-Jordi Portell: 20 claimed credit.
-Agustí: 25 claimed credit.
-Jordi Valls (amb versió optimitzada): 10 claimed credit.
Els tres rebrem 20 crèdits, per tant com es pot veure el que ha fet servir la versió optimitzada guanya moltissim.

2n: També hi ha versions optimitzades del Boinc que fan que les puntuacions pugin i igualin les estàndard. Per tant estem igual que al principi però amb la mitat de temps, per tant casi el doble de crèdits.

Si voleu feu una ullada als meus temps del meu AMD i el crèdit que aconsegueixo i el RAC que tinc.....

Apa espero haver aclarit els dubtes.

Salutacions,

Jordi Valls

imatge de Jordi Portell

Els crèdits milloren segur

Enviat per Josep Lluís Ll... el dm, 24/01/2006 - 19:55.

Bones,
Estic completament d'acord amb en Jordi.
Per experiència pròpia us puc dir que encara que el crèdit demandat sigui inferior, si fas una mitja de la quantitat que acabes rebent real, aconsegueixes molts més crèdits.
Si es donés el cas que tothom utilitzés les versions optimitzades, aleshores si que no veuríem cap diferència entre versió original o optimitzada.
En el meu cas i en el mateix ordinador (Windows i Linux en el mateix PC), hi ha força diferència en el RAC aconseguit. En Bindous aconsegueixo uns 450-500 crèdits/dia i en Linux uns 900-1000 crèdits /dia.
Una diferència bastant gran i que cal tenir en compte.

Josep Lluís Lliberia

imatge de Jordi Portell

Windows i Linux

Enviat per AsDeCopes el dc, 25/01/2006 - 13:14.

Hola Josep Lluís,

suposo que has vist que al link que he deixat al primer missatge hi ha versions optimitzades tant per Linux com per Windows. Les diferències entre les dos haurien de ser minimés.

salutacions,

Jordi Valls.

imatge de Jordi Portell

Hola Jordi: Sí, estic

Enviat per Josep Lluís Ll... el dc, 25/01/2006 - 19:26.

Hola Jordi:

Sí, estic d'acord amb tu en que "haurien" de ser mínimes peró de moment, en el meu cas no ho son. Els RAC que et comentava abans son amb les versions optimitzades de cadascun d'ells (Linux i Windows) i, en canvi surt guanyant la versió en Linux a igualtat de PC.
Una altra cosa és el client BOINC utilitzat. En el cas del client de Linux, la meva experiència és que els benchmarks són pitjors que els obtinguts amb el client de Windows però queden compensats pel fet que comentavem de fer la mitja amb els crèdits demandats per part de altres dues persones. En els fòrums de SETI@home crec que expliquen el fet basant-se en els diferents compiladors que utilitza Windows i Linux (gcc).

Bona trillada a tothom,

Josep Lluís Lliberia

imatge de Jordi Portell

Doncs "vamo p'allá!"

Enviat per jportell el dm, 24/01/2006 - 20:56.

Hola companys,
doncs realment em sembla que teniu raó... Tinc bastants "hosts" pel S@h, incloent uns quants Pentium4 3.2GHz, i 1 Pentium4 a 2GHz (entre d'altres). En aquest, ja fa un temps vaig voler "experimentar" amb aquestes versions optimitzades.
El cas és que aquest de 2GHz dóna més crèdit que alguns dels de 3.2!
Bé, total, que ja ho he posat també al meu PentiumM (Centrino) 1.4GHz, i de bones a primeres diria que em baixa de 3h a 1.5-2h (aprox)
Ja ho aniré instalant a tot arreu... Però Jordi (Valls), tu ja saps què has fet? Ara sí que t'atraparé en un plis plas! ;-) :-D
Una abraçada,

Jordi :-)

imatge de Jordi Portell

Joderl! :-D

Enviat per jportell el dc, 25/01/2006 - 12:11.

Hola nois! Una UT de SETI@home processada en UNA HORA al meu Pentium-M!!! Brutal! :-D
Gràcies Jordi Valls!

Jordi :-)

imatge de Jordi Portell

Els Pentium M

Enviat per AsDeCopes el dc, 25/01/2006 - 13:12.

Ei!

Molt bé així m'agrada, aviam si entre tots encara fem pujar més el grup Catalunya.

Respecte els Pentium M, en la meva humil opinió, són els millors trilladors. Aquí a l'oficina li vaig posar a un company (Pentium M 2Ghz) i feia una mitja de 33 minuts per UT. Increible.
No em vull imaginar un Pentium M en una placa normal (amb un adaptador) i fent overclocking (es deixen fer molt i molt overclocking)..... no vull ni saber el temps que deu trigar.....

Apa salutacions,

Jordi Valls

imatge de Jordi Portell

Diferents versions optimitzades

Enviat per AsDeCopes el dj, 26/01/2006 - 15:51.

Hola a tots!
també dir-vos que hi ha diferents versions optimitzades disponibles per internet, però només la última compilada per Crunch3r és la més ràpida amb diferència. Aquesta versió està disponible des de mitjans del desembre passat per Windows i bastant abans per Linux.
O sigui que si teniu una altra versió optimitzada però que no és del Crunch3r també la podeu actualitzar.
El link el trobareu al primer missatge.

Com a prova us deixo els meus temps aproximats d'un AMD XP-M 2600+ passat a 3000+ amb les diferents versions sota Windows:

Seti Standard = 11000 s. = 3 hs
YAOSCW-K-r8.1 = 8364 s. = 2:20 hs
Crunch3r = 4400 s = 1:13 hs

Josep Lluís, no serà que sota Linux utilitzes l'última versió optimitzada i sota Windows una de les anteriors? Pq crec recordar que jo no tenia gairebé diferències en crèdit sota un portatil amb l'última versió i fent proves amb Linux i Windows. No se, una suposició.

Salutacions des de Àustria,

Jordi Valls.

Opcions de visualització de comentaris

Selecciona la vostra manera preferida de visualitzar els comentaris i feu clic en "Desa la configuració" per activar els canvis.